Authentic 2 Go Instagram Follow Us on Twitter Like us on Facebook
24-04-2014

Ko se boji selfija još?

Za "Nedeljnik"

Pojavom interneta i društvenih mreža dobili smo priliku da sebe predstavimo onakvim kakvi nismo. Do tada, prijatelje smo morali lično da upoznajemo, a uživo druge da fasciniramo izgledom, pameću i duhovitošću. Ranije smo se o privatnom žiivotu, pre svega poznatih ličnosti, informisali  iz medija.  Sada novinari više ni ne moraju da „idu u lov“ za selebritijima, dovoljno je samo da odu na njihov FB profil ili Twitter nalog, odaberu šta im treba i naprave priču za naslovnicu.

Danas su svi dobili prostor za  ličnu promociju. Ako mene pitate preveliki! A selfie je samo jedan od alata koji nam pomaže, odnosno odmaže u tome. Sve zavisi kako ga koristimo. Bilo bi lepo kada bi se sve  radilo sa stilom i merom. Šta je mera i dokle se privatnost nudi može se videti na selfijima od teretane do toaleta. Pranje zuba i druga lična higijena. Plaženje. Maženje (sa nekim ili samostalno). Kuvanje. Muvanje. Sad face. Happy face. Ja i moj pas. Ja i moja beba. Ja i moja baba. Na venčanju. Na sahrani. Kod zubara, ginekologa. Verujem da bi bio i neki selfie s teže operacije samo da nije te totalne anestezije. Sve smo do sada videli.  Iznenadjenja su nemoguća?

Prvo sam mislila da je selfie bas tužna priča jer nema ko da te slika pa sve moraš sam, a onda sam ukapirala da je to proces koji uključuje ozbiljno angažovanje. I svako ko napravi dobar selfie može se zvati producentom. Jer tu je adekvatna scena, kostim, atmosfera... Koliko god sve izgledalo opušteno make up i hair style govore suprotno. 

Selfie je jedna praktična stvar,  pomaže u komunikaciji, odmara prste.  Ne moramo da pišemo gde smo, šta radimo, kako i da li smo obučeni, već samo jedan selfie klik i to je to. Selfie je novi Esperanto. Sramežljivi i melanholični. Luckasti i šarmantni. Zaljubljeni i odvažni. Sa premalo garderobe il sa previše preskupe.  Bez trunke šminke, al’  ipak neodoljivi.  Filtrirani. Slatki iako se kreveljimo. Napućeni. Agresivni. Sa zabranjenim aksesoarima. Cool iako se ne trudimo. Iritirajući selfie sa odmora (isključivo upućeni onima koji crnče dok mi uživamo). Selfi e sa facama (vidi s kim sam baš dobar !) …I naravno „selfie par “ najgori od svih (dvoje na mostu npr). Slika govori više od hiljadu reči.  Istina.

Al’ na kraju ipak dođe tuga sa nedovoljnim brojem lajkova. A uvek ih je nedovoljno. I čemu onda sve? Ma to samo zlobnici ne žele da potvrde našu kreativnost, našu mladost, naš dolce vita style.  Valjalo bi objasniti sledeći put (u roku od odmah). Kilik. Post. Instagram.

A sve je krenulo s jutarnjim mamurlukom i fotkanjem po liftovima i kupatilima… Ljudi su umislili da su lepši i lakši u ogledalu i kada se sami slikaju, a prizvođači smartfonova su jednostavno osetili potrebu potrošača. Ili su ozbiljne firme angažovale ozbiljne psihologe koji znaju da je današnji usamljeni čovek laka marioneta. Okreće se brzo i lagano ko kamera na telefonu i  jednostavan je za upotrebu .

Očekujem da će prvi selfi video na našim prostorima  izaći sa sledećim brojem Nedeljnika. I to iz njihove kreativne radionice . Nadam se pristojnog sadržaja.

Vorholu  bi se ova papazjanija oko selfija sa primesama pornografije sigurno dopala, a znam jednog koji je vrlo praktikuje.  Američki  umetnik Nate Hill svoju ekscentričnost  uspešno ispoljava selfijima sa nagim ili lako obučenim ženama vođen krilaticom “brdo para, brdo zlata, gole žene oko vrata”. I svima se to dopada i svi to lajkuju. I hiljade lajkova . I hiljade fejvova…

Kako nas Preduzeće  sve špijunira, a društvene mreže i internet svesrdno pomažu, mi privatnost odavno i nemamo. Lajk. Fejv.


 

Autor:

© 2014 Authentic2go. Sva prava zadržana. Designed & developed by Web Factory